Monday, October 18, 2010

Bila kusedari diri disayangi,langkah kaki ini semakin berani :)

Kringgg...
Alarm clock ku berbunyi (Eh,kring tu bukan untuk telefon ke??Ah,lantak...suka hati akulah nak buat bunyi macam mana pun...haha).


Aku bangun,tutup handphone.Niat nak sambung tidur.Moga dibuai mimpi basah...Ehh..Mimpi indah :)

Tiba-tiba....knock-knock.
Knock knock..
"Masuk.....",kataku bernada penuh malas. Dalam hati:  Sape jugaklah pagi-pagi buta dok kacau orang ni....aiskh~

Tarapap pappa,im lovin' it!
Tu dia,tiba-tiba terjengul kat pintu muka housemate kesayangan aku yang sorang tuh...
Nasib baik cute,kalau tak dah berbakul kena sumpah(Haha) 


Bentuk kesumpahan yang berlaku biasanya bernada positif ye kawan2..
Contoh : Bijak lah ampa nih...(Dia orang utara).Takat tu je la aku mampu 'sumpah' dia...tak daya aiskh nak sumpah2 orang nih...Takde kije aku...

Aku tengok dia,dia tengok aku. 

Dia senyum.
Aku dah pelik....asal lah budak ni tiba-tiba terpacak depan aku....pastu boleh pulak buat muka teletubbies kaler merah.


Tiba-tiba aku dengar:

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday to Izatul
Happy Birthday to you...


Maka dengan itu muncullah kelibat beberapa orang makhluk - housemate2 aku dan senior kitorang.

Erk
Apakah??
Cepat2 aku tarik duvet...

* Duvet tuh lebih kurang macam selimutlah....it helps to keep u warm...Aku sampai sini baru tau nama natang nih...Dulu masa tengok Mat Salleh tido pakai duvet yang berlapis2 kat TV,excited...Seronok...Konon best tido pakai selimut berlapis2,teringin la pulak...Baru rasa macam Mat Salleh sikit...Sekarang bila tiap hari dok tido pakai natang tuh...Malas dah weh...Ni lah manusia,tak tahu bersyukur...iskh2...Alhamdulillah,syukur ya Tuhan.


Ok,sambung balik citer...
Apabila kesurprisean itu sedang berlaku.....

1. Aku cepat2 tarik duvet...tutup muka.
2. Bukak balik,tengok diorang.
      Senyum sendiri.
3. Tarik balik....tutup muka semula.
    Aiskh...blushing(Boleh pulak blushing dalam   duvet....hahaha).
4.Bukak balik...tengok diorang sekali lagi yang tengah dok nyanyi...(Nasib baik sedap.Tak perlulah aku guna ayat kegemaran aku - go back and practice.Haha)
5. Buat sekali lagi - Tarik balik duvet,kali nih minit aku berada dalam duvet tuh lebih lama dari minit-minit yang sebelumnya :)  


Entah berapa kali tah aku  masuk keluar,masuk keluar duvet tuh....aku pun tak tau...(Boleh pulak tulis semula step main sorok2 dalam duvet...hahaha)
Last2,aku pikir dahlah kot...kesian kat mereka-mereka.
Entah2 diorang yang surprised tengok cara aku menerima kesurprisean yang sedang berlaku tuh.Hahaha


Bila aku ingat balik,memang lawak giler.
Seyes lawak.
Tak sangka dengan respond diri sendiri.
Macam tu ke respond orang kena surprise nih?
Okay....(sambil buat muka blur).Hahhaa.

Tapi seyes,masa tu kan...aku nak je tanya - Weh korang,nak suruh aku wat muka macam mana nih?
Aku tak tahu.
Hahaha.
Antara blur dan terkejuttt...
Actually masa tuh speechless....dan digambarkan dengan acara tarik-menarik duvet tersebutlah.
Haha.
Adoi....malu.
Blushing~


Mau tak malu weh..
Dengan air liur basi yang masih berbekas kat bibir...
Rambut yang entah macam apa...
Muka yang kompem time tuh lebih kurang pintu tak siap cat lagi...

Tiba-tiba kena terjah...
Adoii,hilang kejelitaan aku weh...
Muahahha 

But...it was SWEET...seyesly,sweet sangat...Thanks kawan2...seyes aku rasa tersurprised....Huhu

Pastu kitorang makan2..
Patutlah housemate aku semangat je pergi Sunday Market,beli barang...
(Sunday Market tuh lebih kurang pasar lambak kat Malaysia lah..)
Menu pun special je..
Aku siap tanya lagi,nak wat birthday party untuk kawan kitorang yang lagi sorang ke - cos her birthday is coming soon...very soon..Seyes lawak...


Apapun,susah payah je senior aku datang jauh2 semata2 nak wat surprise...
Siap wat cake lagi..
Walaupun kecik,tapi sangat cute...
Bukan cake tuh yang aku pandang,effort dia tuh yang berbekas kat hati aku nih.

Im so touched.R.E.A.L.L.Y ^0^

Pastu kitorang makan2,borak2 dan berpeluang berjemaah bersama2.Alhamdulillah.
Actually masa tuh nak mintak ambil gambar tapi c0s semua orang pun tak pakai tudung aku diamkan je..so takde gambar,sorry ^_^ Lagipun apa barang yang diraikan demand nak ambil gambar...jatuh saham I.So kita buat keras je la k.Hahaha

Yang pasti,memory nih akan terus terpahat di hati :))) insyaallah 

Hm....iT WaS VeRY SiMPLe BuT it WaS SuPer CUTE =)))

Alhamdulillah~~~~~ 


Actually hari tu kawan aku da pun wat surprise,bersempena dengan Stafford House Open House..
Another September freaks yang lain pun turut diraikan...
Konon buat meeting tergempar..
Cohort Leader pun sama,muka tak boleh blah serious...hahaha
Tapi tiba2 adalah cake & nyanyi2 nih...
Thanks weh,sweet sangat  =)))



 Sasa =)


Azu =))


Izatul =)))
(Tak suka gambar nih cos saya nampak tua...Huhu)



 Beday gurlz with luvly frenz =P

Tapi birthday aku kali nih lain sikit - aku buat keras je.
Tak cakap sape pun.
Haha.
Kenapakah?

Semua tanya asal tak bagitahu birthday..
Kenapa  tak ada notification kat facebook..
Sampai aku pun tak larat dah nak jawab.
Next year akan aku pastikan semua orang tau birthday aku.
Akan aku pastikan.
Pasti.
Pasti.
Hahha
Letih kot nak jawab banyak2...

Semalam bila kawan2 Non-Muslim aku tau,diorang terus ajak dinner..
Terharu.
Nyum2..
Best..
Kat sini kalau orang belanja,rasa heaven giler kot :)
Actually aku nak meraikan kawan aku yang sorang tuh,aku pulak yang turut sama diraikan :)
Last2 aku end up tak perlu bayar apa2 pun
Hohoho
Alhamdulillah,nikmat Allah nak bagi =)


Apepun,aku terharu sangat dengan ayat Jess
Happy Belated 21st Birthday!!!
KEEP ON SWIMMING =D
Hey you deserve a great birthday like everyone else.So janganlah MALU 

Thanks Jess :)








Actually sebelum tu kitorang ada makan kat Nandos.
Kononnya Att nak celebrate lah,aku pun iye kan je lah...sebenarnya dah lupa dah sambut2 birthday nih...dah lepas kot...
Segan jugak orang nyanyi2(Tapi dalam hati ada taman..huhu).
Tapi seyes,niat aku dalam hati nak makan je...lapar.
Pergi pun sebab member aku yang sorang tuh tengah kaya,so kalau tengah kaya kita kenalah makan luar kan...
Hahaha




Mak oi...dashat sungguh anak2 dara bila makan time tengah lapar..
Iskh2...

Actually,bila ingat je birthday aku tahun nih,sayu je rasa hati aku nih...
Aku ingat lagi last year Mak aku cuba celebrate birthday aku..
Actually, sambut2 birthday nih bukannya satu budaya dalam keluarga kami..
Tapi maybe dia fikir aku dah nak fly,so dia nak buat something special...
Something yang aku akan ingat......and yes Emak,terima kasih...Akak takkan lupa...Sweet sangat =)

Walaupun sangat simple,tapi dah cukup buat aku terharu...
Maybe nampak cukup simple,tapi amat besar maknanya pada dia,apatah lagi pada aku =))
Usha dia untuk meraikan aku tuh yang menggembirakan aku =)

*Sorry....Gambar tak elok+Tak boleh upload gambar Makyah & lain2 cos tak pakai tudung.










Actually sebelum tu pun aku dah sambut birthday aku dengan kawan2.
So memang tak expect pun Mak nak celebrate lagi.
My first year of degree with luvly frenzz...they're awesome (^_^):







Sebenarnya aku rasa,best gak sambut Birthday nih.
Bapak aku kata,tak payah tunggu Hari Jadi kalau nak bagi hadiah.
Memang betul.
Sebab tu tak pelik kalau hari biasa pun dia boleh bagi aku hadiah =)
Tapi,aku rasa,okay gak sambut Birthday nih...Seronok~
Kita yang diraikan seronok,kita yang meraikan pun seronok sebab buat orang happy ^_^

So,pasni lepas balik Malaysia,aku akan pasti kan aku akan sambut Birthday adik-beradik aku dan insan2 kesayangan aku...
Aku mahu jadikan ia budaya dalam keluarga aku,Insyaallah.

Actualy ada something berlaku time Birthday aku hari tuh.
Tapi aku macam biasalah,buat keras je..
Muahahaha

Orang lain bergambar sikit punya teruk kot..
Melekap terus.
Dada ke dada.
Peha ke peha.
Siap duduk beriba lagi.
Dress up tak payah cakaplah - kalau tak nampak segala corong,lorong,dan lohong,memang tak sah.
Tapi buat keras je.

Kita yang terang tang tang takde sekelumit pun rasa pada coursemate terus kena.
Apa barang?

At first bila benda nih timbul,aku gelak2 je.
Sebab aku memang takde feeling langsung kat dia.
Dan aku pun tahu dia takde feeling langsung kat aku.
Tolonglah weh.
Aku siap tahu lagi dia dengan siapa.
Dan aku sendiri pun dah ada kumbang dalam taman.Hahaa.
Entahlah.
Bila fikir,sakit hati jugak.
Aku kata takpe weh,tak kisah.
Bila time aku memang orang buat camnih.
Tapi bila pikir2 balik,kawan2 buat camnih,sebab kawan2 S.A.Y.A.N.G...
Terima kasih korang...











Kesian kat kawan aku nih -  kena jadi Model Hari Jadi aku.Haha.
Ni la payah hidup takde pakwe nih.Kawan2 Lelaki jadi mangsa.
Hohoho.Ni kalau dengar dek Abang Sayang nih,harus kena hentak dengan beliau nih.Hahaa
Tapi seyes dowh,tak de hati langsung kat kawan sendiri kot.


Tengoklah gambar aku tuh,galak giler muka.
Muka penuh bertenaga,super duper hyperactive =)
Biasanya aku kalau dengan  Jejaka Idaman aku,aku sopan giler...lemah gemalai...muka lak tawadhu' je....
Cake tu walaupun sedap and tak sabar nak serang,aku sentiasa kaber ayu....dengan jejaka idaman katakan...
Haha
Ini dengan kawan sendiri,apa gak yang nak dikaber :)


Tapi kawan aku ni buat spoil gambar lah - dia buat muka ketat pulak.
Orang buatlah muka ceria penuh bertenaga macam yang kat sebelah tuh..
Hahaha
Kaber macho konon...
Baby facela katekan.
Ops.Hahaa
Tenkiu beb
Sian kat kau,jadi mangsa keadaan
My bad =P

Aku tak kisah dowh kalau kawan2 nak tegur..
Silalah.
Tapi boleh tak datang direct kat aku...
Ini...mau gua tak panas.
Opss..ok,sudah2lah.
Teremo pulak.
Hehehe.


Tapi ingat Izatul,kawan2 tegur sebab............kawan2 SAYANG.Kata nak berjiran kat Syurga?
Adoii...pedas...
Dush2....
Hahaa
Terima kasih kawan2.


*Aku suka gambar tuh c0s aku nampak happy,takde makna lain pun and to be honest,aku takdelah kena 'baca' dengan kawan2 aku tang gambar-bergambar nih...its just lepas event tuh,timbul plak issue nih..Erk..siapa makan nangka,diala ya g terkena getahnya..kan..kan..ahaha~padan muka aku :)

Berbalik kepada ceritera Birthday aku kali nih,Alhamdulillah,walaupun aku tak bising2 satu dunia(hahaa) akan Hari Lahirku,Alhamdulillah,hasilnya tidak mengecewakan.Terima kasih sayangku =) Apapun,nasib baik adik-beradik aku & all my shayangs ingat birthday aku.Kalau tak,mau selak woo...Huhu...Aku tak kisah dowh orang lain tak kisah,tapi aku amat2 kisah kot kalau all my shayangs tak kisah...Erk?Apakah?Hahaha....Special thanks to Abg Pis coz susah payah je memperdengarkan suara satu family kita kepada saya sempena birthday saya kali nih =)))
Antara ucapan yang saya terima:

" jangan bergerak.bce ne.allah selamatkan kamu2x.allah slmtkan iztl aini.allah slmtkn kmu,amin..apy bsdy syg.mg pnjg umur,cpt kurus,sht k.doakn apy je.muah.kt sbk dgn tugas.k.cyg awk..mcuk elaun polis,kt blnja.haha."

 

"What a big day 4 u today atul. I realy wish to celebrate ur besday here. Wit us, ur beloved fam..tp its ok. Rmmbr dat we r always be wit u..in ur heart. Stdy hard adik..we pray for u..akhr kate. Selamat hari jadi. From endau with love.." 

 

"hepy besday mama atul sayang...moga pjg umur,murah rezeki,cpt blk cni,cpt kuruskan bdn,cpt kerja,cpt kawin,cpt dpt anak,berjaya di dunia dan akhirat,yg plg penting jgn lupekan kitorg kat cni.kitorg selalu ingt atul...saayaaanggg atul..."

 

Tapi,ucapan yang paling  berbekas dalam hati aku berbunyi begini :  

 

"Bismillahirahmanirrahim

Dear Izatul,

Sayangi Allah,sayangi Allah,sayangi Allah & kemudian sebar luaslah kasih sayangmu kerana Allah mengasihi makhluknya.

Jaga diri

Jaga hati

Jaga badan

Jaga Iman

Bertawakal hanyalah kepadaNya 

HANYA ALLAH

Adikku,maaf jika rasa kurang dimanja tapi adik tetap dalam doa akak selama akak mampu

PROAKTIFLAH dalam menimba ilmu dan melaksanakan syahidatulhaq =)


I care coz u're my Sweetheart

 

 

Bom2 kebab0m ~Adoyaiii~Menusuk betul ayat~Jatuh cinta sekali lagi.







2 comments:

  1. pergh!
    ingtkan yang pakai tshirt pink tu pakwe kamu...
    keh3
    pencarian itu adalah perjalanan dgn tujuan. teruskan mencari. semoga bertemu juga

    ReplyDelete