Sunday, September 19, 2010

Keexcitedan saya apabila diberitahu telah dipinang =) Alhamdulillah

Arghhh...rasa nak jerit.
Nak jerit lagi...
Lagi..
Dan lagi...
Arghhhhh..
Apa?
Ada orang masuk meminang?
Nak jerit lagi...
Arghhhh..
Aku tak tau betapa kuatnya aku jerit...
Betapa panjangnya harakat jeritan aku...
Tapi seingat aku,memang giler2 aku jerit..
Super duper happy =)))
Mau terkejut housemate aku...
Sape tak happy weh bila ada orang masuk meminang....
Arggghhhh.....nak jerit lagi....
Arghhh..
Arghhh..
Dan arghhh..
Tapi apa kata...kalau aku ucap kata syukur - ALHAMDULILLAH.
Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.
Bersyukur sangat-sangat pada Tuhanku Ya Allah di atas nikmat yang Dikau kurniakan =)

Aku tak tau kenapa,tapi aku rasa sangat happy.
Sangat....
Allah je yang tahu perasaan aku.
=))))
Hm...pertunangan nih semuanya dirancang atas permintaan keluarga..
Semuanya keluarga yang handle...
Memang tak tahu ape-ape pun..
Tup tup tiba-tiba diberitahu ada orang masuk meminang...
Tapi,tulah...berbungga jewr rasa dalam hati nih..
Aku rasa pelik dengan diri aku..Aiskh...memang normal eh kalau tau ada orang masuk meminang kita rasa happy?
Hohoho


Bercakap pasal dia..
Actually,takdelah kenal sangat dengan dia tu...
Tapi orangnya boleh tahanlah...
Dia ala-ala ustaz,tapi takdelah sealim Ustaz Azrai dan Ustaz lain2  yang pernah aku kenal...(Semoga dia bertambah2 alim by days ...insyaallah =)
Umur dia sekarang tiga puluh...
Hm...agak tua tapi oklah...
Tak tawlah kalau boleh cinta dia...tapi harap-harap perasaan tu boleh timbul lepas nikah nanti...Insyaallah.

Seyesly,aku tak tau nak balik ke tak hujung tahun nih..
Tiba-tiba kemahuan untuk membalikkan diri datang...
Apa yang patut aku buat weh?
Apakah?
Apakah?
Sweetkan...bilamana semuanya diatur oleh pihak keluarga..
Tak sangka lak dia berminat...Muahaha
Mak pulak berkenan sangat kat budak tuh..
Apa sajalah...yang penting semuanya berjalan lancar dan berada dalam Lembayung Redha  Illahi =)))


Kalau ikut plan,walimatulurus insyaallah tahun depan...
Tahun depan aku kan dah balik Malaysia..
Huhuhu..
Tapi...tak rasa ke cepat sangat...
Huuuuu...
Kau meng aaa...Help me,help me!
Oh man...apakah..
Macam tak percaya je bakal bergelar isteri orang...
Tak rasa ke macam drastik sangat ??
Mampu ke pegang tanggungjawab sebagai seorang isteri nih?
(>_<)
Tapi takpe,yang penting...NIKAH dulu!
Wee~
Semoga Allah mempermudahkan urusan(^_^)



Gambar bertunang takde...Nah aku bagi gambar nih..Oklah...Asalkan cincin bersarung di jari...Dan seharusnya,bersalut merahnya henna (^_^)
Bak kata sahabat :  

wow..mcm pengantin siap dengan inai lg..ehem...cantik cincin

Dan kata2 ini membuka topik perbualan kami - tentang kebertunangan beliau...Ulang suara - BELIAU.Hahaha.


aku saje je letak gambar sendiri....gambar aku yang sedang segar,bugar,& tembun...bagai dipam2...hahaha...suka hati akulah nak letak,blog aku :)))))

Memetik kata-katanya tempoh hari,sahabat ada berkata :

~Tak de sesapa pun yg tau lg pasal ni.kira org m'sia tak ramai yg tau.hahaha. rsnya cam nk rahsiakan dl dr pengetahuan ramai. 
~Msk bulan ni dh 3 bln  btunang
~Bertunang atas permintaan keluarga..mak suka sgt kat dia..
~Dah keja umu pun agk tua..30 klu tak salah..
~Maybe taun dpn blnnye blm pasti...hrp2 lmbt lg sbb blm ckp bersedia nk bergelar seorg isteri
~Insyallah.Doa kan moga cinta dan tggjwb itu terbit setelah kami diijab kabulkan kelak hny krnNya..

Insyaallah...

Alhamdulillah,aku rasa SANGAT GEMBIRA...Sangat...
Allah je yang tahu perasaan aku time tuh.
Memanglah yang dipinang tuh dia(Haha),tapi impak kepinangan yang berlaku tuh meresap dalam diri aku...zerapppp...Hahha..
I'm Happy...Super Duper Happy...

Aku rasa sangat gumbira kerana.......
Setelah apa yang dilalui oleh sahabat tersebut - Suka duka kehidupan beliau,jerih payah hidup beliau....beliau akhirnya menjadi antara yang terpilih(Insyaallah)..
Dan aku,takkan pernah berhenti untuk terus sama2 mendoakan kesejahteraan k.a.m.i Dunia&Akhirat....Insyaallah...
Saya sayang kamu sahabat...saya akan terus sentiasa bersama kamu..
Saya akan sentiasa ada untuk kamu...walaupun kita jarang jumpa...Insyaallah.

Sungguh,ukhuwwah itu bukan terletaknya pada pertemuan..Bukan pada manisnya ucapan bibir....Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya - Imam Al Ghazali



Apapun,T.A.H.N.I.A.H~
Bahgia saya rasa bila tengok kamu bahagia :)
Mudah-mudahan SUATU HARI NANTI,saya pun akan melalui benda yang sama...Hehehe...Insyaallah...


Mungkin 4,5 tahun lagi..
Mungkin 2,3 tahun lagi...
Mungkin 10,20tahun lagi..
Atau mungkin 2,3 bulan lagi?
:)
Kita takkan pernah tahu..
Dan sesunngguhnya,hidup kalau suka mungkin bermungkin nih memang tak kemana =))
Mari jauhi itu ~
Namun yang pasti,kita harus terus....Berbaik sangka dengan Allah SWT..
Kerna 
Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanya...

Seperti dalam surah ~

 Tak ingatlah :( Tapi lebih kurang camnih r bunyi dier : Kadang2 apa yang kita rasa baik untuk diri kita tuh,bley jadi sebaliknya...Dan apa yang kita rasa tak baik untuk kita tuh,bley jadi membawa kebaikan pada kita~






Dan di saat ini,jika kita rasa kita teruji....dengan ketiadaan sang kekasih...
Atau kerana kita rasa kita masih belum menjadi antara 'insan yang terpilih'...
Ingatlah.....
Sungguh,Tidak pernah Allah sengaja mentakdirkan segala untuk sesuatu yang sia-sia...Bukan Allah tidak tahu derita hidupmu, retaknya hatimu...Tetapi mungkin itu yang Dia mahukan. Kerana, Dia tahu hati sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan lebih mudah untuk dekat dan akrab denganNya.
(Insyaallah)
Sekali lagi,T-A-H-N-I-A-H sahabat (^_^)
Alhamdulillah.
Ya Allah,permudahkanlah urusan mereka dalam menempuh perjalanan mencari redhaMu.
Amin.
Amin.
Amin Ya Rabb.




* Mesti k0rang ingat aku yang bertunang kan?
yes! 1- 0 
like banyak2 Muahahahhaa















7 comments:

  1. cis!!!bru nk kta congrate...cancel....huh!

    1-0..

    -cik cekelat-

    ReplyDelete
  2. ceh!wakenabeb...aku ingat betol la td ko da tung..happy 4 u...n jeles juge...at last....sumanya dusta...")

    ReplyDelete
  3. aku la...yg ni...xdpt eh klu kilk link ni?

    ReplyDelete